JAARTHEMA 2018-2019

Elke maand komen we met de school samen in een groepsmoment. Het is dé ideale gelegenheid om het schoolklimaat positief te beïnvloeden.  We willen werken aan verbondenheid en zo investeren in de kwaliteit van het omgaan met elkaar !

Op zo’n groepsmoment maken we tijd voor de jarigen van de maand. De klassen kunnen aan elkaar ook tonen waarmee ze bezig zijn… dat kan met een liedje, een dansje, … In die groepsmomenten hebben we ook aandacht voor het jaarthema.

De voorbije schooljaren werkten we met de school rond het thema: GOED-GEVOEL-SCHOOL  en we hadden ook volop aandacht voor de TALENTEN.

We werkten heel hard aan WELBEVINDEN op school, als preventief middel om ruzies en pesten te vermijden of toch minstens te minderen.

Dit jaar gaan we daarop verder.. .  want het thema voor dit schooljaar is: GELUK VOOR KINDEREN.We werken aan de hand van 10 spannende voorleesverhalen over 10 geluksvogels. Elk verhaal is gebaseerd op één van de tien pijlers van geluk. Bij elk verhaal horen vragen en opdrachten voor de klas.

In september kwam DIPPER aan de beurt…  en met Dipper hadden we het over de eerste pijler van geluk = Mezelf zijn

In het verhaal over Dipper ging het over de volgende levensles: “Jezelf aanvaarden en je goed in je vel voelen”. In oktober kwam BRANTA aan de beurt…  en met Branta hadden we het over de tweede pijler van geluk = KRACHT.

In het verhaal over Branta ging het over de volgende levensles: “Je gevoelens uiten en een positieve houding aannemen.”